Totul despre înregistrarea unei mărci în Uniunea Europeană (EUIPO)

ÎNREGISTRARE MARCĂ COMUNITARĂ. CE PRESUPUNE? CÂT COSTĂ?

Cererea de înregistrare a unei mărci comunitare se depune la EUIPO (denumit în trecut OHIM sau OAMI) și produce efecte simultan în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, inclusiv în România (astfel încât nu mai trebuie să depuneți o cerere de înregistrare de marcă la OSIM).

Regulamentul care guvernează printre altele înregistrarea mărcii europene este Regulamentul (CE) nr. 207/2009 privind marca comunitară, cu modificările ulterioare.

Durata de protectie a unei mărci a Uniunii Europene este de 10 ani, cu posibilitatea reînnoirii pentru perioade succesive de 10 ani.

EUIPO

DE CE SĂ VĂ ÎNREGISTRAȚI O MARCĂ ÎN INTREAGA UNIUNE EUROPEANĂ?

În general, înregistrarea unei mărci comunitare (sau marcă a Uniunii Europene) se face:

  • Dacă vindeți produsele Dvs. sau dacă prestați servicii sub o anumită marcă în mai multe state din UE, pe lângă România;
  • Chiar dacă nu aveți interesul să comercializați produsele Dvs. sau să prestați serviciile în toate statele UE, înregistrarea de marcă comunitară este mult mai rentabilă decât înregistrarea individuală în mai mult de 2 state al Uniunii Europene.
  • Procedura de înregistrare este rapidă – se poate finaliza chiar și într-un termen de 4 luni dacă nu se formulează opoziții.

990

EUR

Cost total în EURO, cu onorariu și toate taxele oficiale incluse (850) pentru o marcă comunitară înregistrată într-o singură clasă NISA

CÂT COSTĂ ÎNREGISTRAREA UNEI MĂRCI COMUNITARE / EUROPENE LA EUIPO?

Puteți obține înregistrarea începând de la 990€ (onorariu și toate taxele fiind incluse în această sumă). Nu percepem TVA.

De asemenea, ne puteți contacta telefonic la +40-21-313-5799 sau pe e-mail la office@lupsa.ro pentru o ofertă personalizată.

Înainte de a depune o marcă comunitară, este esențial să verificați cu ajutorul unui specialist dacă acea marcă este disponibilă

CUM POT AFLA DACĂ MARCA E DISPONIBILĂ?

Înainte de a decide depunerea spre înregistrare a unei mărci, vă recomandăm să verificați disponibilitatea acelei mărci.

Chiar dacă bazele de date sunt disponibile online, vă recomandăm ca o astfel de cercetare să fie efectuată de către un specialist.

O cercetare prealabilă a disponibilității înregistrării ca marcă a semnului ales de Dvs. vă poate scuti de plata inutilă a taxelor de înregistrare ori de conflicte ulterioare cu titularii unor mărci anterioare.

Câteva din bazele de date ce pot face obiectul cercetării

1.380

RON

Cost total în EURO, pentru cercetarea disponibilității unei mărci în vederea înregistrării ca marcă comunitară într-o singură clasă NISA

CÂT COSTĂ O CERCETARE PREALABILĂ A DISPONIBILITĂȚII?

Costul unei cercetări prealabile pentru o marcă comunitară începe de la 180€. Nu se percepe TVA.

Vă stăm la dispoziție la +40-21-313-5799 sau pe e-mail la office@lupsa.ro pentru o ofertă personalizată.

CE POT ÎNREGISTRA CA MARCĂ?

Puteți înregistra orice semn susceptibil de reprezentare grafică, cum ar fi:

cuvinte, inclusiv nume, desene, litere, cifre, imagini, logo-uri, forme tridimensionale și, în special, forma produsului sau a ambalajului acestuia, culori, combinatii de culori, holograme, semnale sonore, precum și orice combinație a acestora

Toate cele de mai sus, sub condiția ca astfel de semne să fie susceptibile de reprezentare grafică și să permită diferențierea bunurilor sau serviciilor unei întreprinderi de cele ale alteia.

Principalele tipuri de mărci pentru care puteți obține protecție sunt următoarele:

Marcă 3D Duracell

TIPURI DE MĂRCI PENTRU CARE PUTEȚI OBȚINE ÎNREGISTRAREA

  • Mărci verbale – de ex. GOOGLE – este protejat doar cuvântul google
  • Mărci figurative – este protejat logo-ul 
  • Mărci combinate alb-negru – este protejat atât logo-ul alb-negru, cât și elementul verbal
  • Mărci combinate color – este protejat atât logo-ul color, cât și elementul verbal
  • Mărci 3D – este protejată forma exterioară
  • Mărci sonore – este protejat sunetul sub forma de fișier .mp3, portativ sau „wave-form”.

Mai există mărci dinamice, mărci sonore și – mai mult la nivel teoretic – mărcile olfactive.