Cum verifici o marcă
Pentru a economisi timp si bani, înainte de a înregistra o marcă la OSIM sau înainte de a utiliza o marcă, verifică dacă acea marcă este disponibilă. În acest fel, eviți un conflict cu titularul unei mărci identice sau similare anterioar înregistrate.
De ce este important să apelezi la un specialist pentru o verificare de marcă?
Chiar dacă poți verifica și singur apelând la soluții automate de căutare puse la dispoziție, nu ai certitudinea că website-urile pe care ai găsit diverse soluții de căutare automată sunt actualizate la zi ori că rezultatele nu sunt incomplete sau incorecte sau că poți efectua o căutare la fel ca un specialist care face acest lucru zilnic și care are o experiență de 20 de ani în domeniul proprietății intelectuale.
Îți punem la dispoziție atât o căutare gratuită, cât și o căutare plătită (cu opinie). Pentru a identifica toate riscurile verificarea trebuie efectuată manual, pentru că numai o verificare manuală poate evidenția cu acuratețe maximă toate rezultatele relevante, astfel încât să vă scutească de probleme pe viitor.
Atunci când soliciți o verificare cu opinie (plătită), vei primi pe lângă rezultatele căutării în bazele de date relevante și o analiză a acestora și o opinie privind riscurile și posibilitatea obținerii înregistrării acelei mărci.
VERIFICARE MARCĂ – CU OPINIE
VERIFICARE UE CU OPINIE
VERIFICARE GRATUITĂ OSIM
Ce faci cu rezultatul verificării de marcă?
După ce verificarea s-a încheiat și ai opinia poți decide în cunoștință de cauză cum să procedezi mai departe. Dacă marca pe care dorești sa o înregistrezi este mai îndepărtată ca similaritate de alte branduri deja înregistrate, atunci nu ai de ce sa îți faci probleme și îți poți înregistra brandul la OSIM fără sa te temi de confuzii sau de alte situații care ți-ar pune afacerea în dificultate.
Ce faci dacă descoperi că marca pe care ți-o dorești este deja înregistrată?
Daca descoperi ca marca ta sau una similara a fost deja înregistrată sau este în curs de înregistrare, ai la îndemână mai multe variante de acțiune (poți face opoziție, poți contesta sau poți anula marca). Discută cât mai curând cu un specialist despre opțiunile tale.